
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Κατεύθυνσης Κ2, Ειδικού Υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων.
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Μαθηματικά για Οικονομολόγους Ι, Μαθηματικά για Οικονομολόγους ΙΙ, Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων Ι, Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων ΙΙ, Στατιστική Ι, Στατιστική ΙΙ (Προαιρετικά) |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Να γνωρίσουν μαθηματικά, στατιστικά και εργαλεία προγραμματισμού για την ανάλυση και την μοντελοποίηση σε χρηματοοικονομικά δεδομένα Να εξοικειωθούν με την εφαρμογή των εργαλείων αυτών για την μοντελοποίηση των αποδόσεων των χρεογράφων, την μέτρηση του κινδύνου και την κατασκευή βέλτιστων χαρτοφυλακίων. Να εξοικειωθούν με τη χρήση γλώσσων προγραμματισμού όπως R, Matlab. Να αξιολογούν, να ερμηνεύουν και να αναλύουν εμπειρικά αποτελέσματα προφορικά και γραπτά Να συνοψίζουν ένα επιστημονικό άρθρο στο πεδίο της υπολογιστικής χρηματοοικονομικής |
Γενικές Ικανότητες |
Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών Δυνατότητα ποσοτικής ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων Δυνατότητα λήψης αποφάσεων Δυνατότητα σύνθεσης επιστημονικών εργασιών Δυνατότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον Δυνατότητα επαγωγικής σκέψης Χρήση νέων τεχνολογιών, χρήση διαδικτύου, χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Χρήση περιβάλλοντος οικονομετρικού προγραμματισμού |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Ναι | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ . |
To μάθημα αξιολογείται με βάση μια ατομική/ομαδική εργασία (30%), την προφορική της παρουσίαση (30%) και την τελική γραπτή εξέταση (40%). Η εργασία έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους φοιτητές στην εφαρμογή υπολογιστικών μεθόδων σε πραγματικά χρηματοοικονομικά δεδομένα με τη χρήση γλώσσων προγραμματισμού. Οι τελικές γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων και ερμηνείας αποτελεσμάτων. Οι φοιτητές αξιολογούνται για την κατανόηση βασικών εννοιών, την κριτική σκέψη και ανάλυση καθώς και για την ικανότητα τους στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στις φοιτητές μέσω του αναλυτικού περιγράμματος του μαθήματος που αναρτάται στη σελίδα του μαθήματος.
|
1. Cleve B. Moler, Αριθμητικές Μέθοδοι με το MATLAB, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ, Αθήνα, 2010. 2. Paolo Brandimarte, Numerical Methods in Finance and Economics: A Matlab- Based Introduction, 2nd Edition, John Wiley & Sons, New York, 2006. 3. Ζαπράνης, Α., Διαχείριση Χρηματοοικονομικών Κινδύνων με τη Matlab: Μια εφαρμοσμένη προσέγγιση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ, Αθήνα, 2009 4. Ντζούφρας, Ι., Εισαγωγή στον προγραμματισμό και στη στατιστική ανάλυση με R, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγράμματα και Βοηθήματα, Αποθετήριο «Κάλλιπος», 2016 |